۱۳۹۶ آبان ۱۱, پنجشنبه

عربده کشی و تهدید دادستان سراوان ولی فقیه علیه یک زندانی سیاسی در زندان سراوان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تهدید و ادامه بازداشت یک زندانی سیاسی  که عملا حکم آزادی وی مدتها است اعلام شده است.
روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه فردی به نام عزیزی دادستان سراوان در زندان سراوان حاضر شد و هنگامیکه تمامی زندانیان را جمع کرده بود به آنها اعلام کرد که هر کسی سئوالی دارد می تواند بپرسد. پس از چند سئوال زندانیان ، زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی از عزیزی سئوال نمود که چرا مدتهاست که در بلاتکلیفی بسر می برد و او را آزاد نمی کنند علیرغم اینکه چند ماهی است که حکم وی نقض شده است.
عزیزی  با لحنی توهین آمیز و داد و فریاد   خطاب به زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی گفت:من هیچ توجهی به حکم آزادی تو نخواهم کرد و من هستم که تصمیم می گیرم و هیچ شخص و مقامی قادر نخواهد بود که تو را آزاد کند و من در حال ساختن پرونده ای هستم که تو را محکوم کنم و یقین داشته باش تا من زنده هستم از زندان آزاد نخواهی شد و حرف نهایی را من می زنم و نظر هیچ مسئولی برای من مهم نیست.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی اول آذرماه از کمینی که ماموران سپاه به منظور ترور او برپا کرده بود بطرز معجزه آسایی نجات یافت و اشتباها یکی از دوستان وی بنام خلیل جهان دیده را ترور نمودند. ماموران اطلاعات سپاه وقتی متوجه شدند فرد دیگری را اشتباها ترور کرده اند بلافاصله وی را دستگیر و چندین روز تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا او را وادار به اعتراف دروغین علیه خود در مقابل دوربین های تلویزیون کنند تا جنایتی را که خود مرتکب شده اند و منجر به قتل یک فرد بیگناه شده بود بپوشانند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ممانعت  بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی زندانی سیاسی هموطن بلوچ عماد الدین ملازهی بمنظور افزایش فشارها بر وی را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر ،دبیرکل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان اقدام فوری بمنظور آزادی بدون قید و شرط این زندانی سیاسی و سایر زندانیان سیاسی در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱  آبان ۱۳۹۶ برابر با ۲ نوامبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: